• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

En bra plan på sikt (samlingslån)

Volym2

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
11 Mars 2020
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Hej

Under över ett år har jag ej tagit nya lån. UC är 1,2 (bra)
Nuvarande lån remember och santader ett lån på vardera - totalt: 529.441 kronor.
Fått ner det med 85.000 kronor senaste halvåret - allt går till avbetalning då jag bor billigt och jobbat hårt samt fått nytt jobb med lite bättre lön. 30,000 kr innan skatt.

Har en gammal kredit på 30.000 sen två år tillbaka som jag utnyttjat varje månad så räntan går ju där (Fairlio) blev bekväm där och låtit det kosta ett par hundra i månaden.
Min begagnade bil gick sönder igår - helt kaputt och jag är i behov av bil till jobbet!

Skulle behöva köpa en ny men har inte cashflow för det utan skulle behöva säg 30.000 kronor utöver.

Fråga till alla er: Har jag möjlighet att ansöka om nåt typ av samlingslån? Kanske inte på hela summan - vilket är hög nog.
Utan kanske för Santander där jag har 88.000 kronor i lån, samt för krediten på 30.000 och då eventuellt 30.000 över till bil?

Vart och hos vilka är bäst att söka i dagens läge för ärligaste chansen till lån och hyfsade vilkor?

Tacksam för svar

Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Jag tror du har chans att låna 150k där du anger att dubsamlar 120k. Bäst att söka hos låneförmedlare Lendo/Zmarta.
 

Volym2

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
11 Mars 2020
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Hur har det gått? Har du ansökt?
Det gick inte bra (asgarv) -
Fick ett erbjudande totalt - inget vettigt sådant och inte värt att nämna mer.

Men jag är mer driven än ever att jobba hårt under 2023 för att säkerställa ett helt annat utgångsläge om ett år från nu!

Tack för frågan
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Det gick inte bra (asgarv) -
Fick ett erbjudande totalt - inget vettigt sådant och inte värt att nämna mer.

Men jag är mer driven än ever att jobba hårt under 2023 för att säkerställa ett helt annat utgångsläge om ett år från nu!

Tack för frågan
Köp en äldre v70 som är besiktigad och skattat. Köpte själv en för 5000kr , körde ett år med den 0kr i reparation. Fick 5000kr i inbyte. Bästa bilaffären någonsin.
 

Volym2

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
11 Mars 2020
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Köp en äldre v70 som är besiktigad och skattat. Köpte själv en för 5000kr , körde ett år med den 0kr i reparation. Fick 5000kr i inbyte. Bästa bilaffären någonsin.
Köpte en nybesiktigad Saab 95 - 5000kr
Går fint som fan :)
förhoppningsvis håller den ett par månader
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp